فرصت شغلی در کشورهای اروپایی برای ایرانیان

از آنجایی که حدود 30 درصد از جمعیت ایرانیان ساکن اروپا هستند،طوری که بیشتر این افراد به دلیل فرصت‌های شغلی به این کشورها مهاجرت کرده‌اند و دلایل انتخابِ کار در اروپا برای ایرانیان می‌تواند امنیت شغلی، سطح رفاه بالا، دستمزد عالی، تنوع کشورها و مقاصد مهاجرتی، تنوع نیازمندی‌های شغلی، بازارِ کار فعال و امکان گرفتن اقامت دائم باشد.خیلی از مهاجرین براین باورند که با هر سطح و دانشی می‌توانند به این کشورها مهاجرت کنند.اما بدون آگاهی از شرایط کار در اروپا و کشورهای اروپایی نمی توانید انتظار داشته باشید که شغل رویایتان را پیدا کنید.چون بازار کار در اروپا کاملا رقابتی است. اگر تخصص یا مهارت قابل فروشی نداشته باشید، پیدا کردن شغل برایتان سخت خواهد بود.

شناسایی راه های مهاجرت به اروپا

1.مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل

وجود دانشگاه‌های معتبر و بین الملی در کشورهای اروپایی سبب شده است که خیلی از جوانان ایرانی برای ادامه تحصیل مهاجرت کنند،طوری که اغلب افراد مهاجر بالای 18 سال سن دارند و به دنبال آن هستند که مقطع لیسانس و یا فوق لیسانس خود را در کشور مقصد بگذرانند.اما لازم است که برای تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان اروپا ارائه مدرک آیلتس الزامی است.

2.مهاجرت به اروپا از طریق کار

مهاجرت کاری به اروپا از دو طریق امکان پذیر است؛ دریافت دعوت نامه شغلی از جانب کارفرما و راه دوم جستجوی کار تنها در دو کشور اتریش و آلمان می باشد. ویزای کاری این دو کشور تحت عنوان ویزاهای جاب سیکر می‌باشد و متقاضیان موظف هستند در طول 6 ماه در خاک این دو کشور کار پیدا کنند در صورتی که در این مدت زمان موفق به پیدا کردن کار شدند می توانند در این کشور بمانند و اقامت بگیرند.

مطالب پیشنهادی  استرس محیط کار

3.مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج

مهاجرت به اروپا از طریق ازدواج می‌تواند ساده‌ترین نوع مهاجرت باشد،در کشورهای اروپایی برخلاف ایران قانون تابعیت از طریق ازدواج بین زن و مرد فرق چندانی ندارد و اجازه اسکان، سفر به دیگر کشورهای اروپا، کار و… به آن شهروند داده می شود.برای گرفتن ویزا از طریق این روش باید 4 شرط همچون رسیدن به سن قانونی، امکان تمکن مالی برای حمایت از فرد تازه وارد، ارائه مدارک شناسایی که نشان دهنده ثبت رسمی عقد است و مدارک هویتی هر دو نفر را داشته باشید.

مهاجرت به اروپا

4.مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری هم می‌تواند یکی از روش‌های اقامت باشد.مهاجرت از این طریق برای برخی کشورها آسان و برای برخی دشوار خواهد بود.یکی از راهها شما باید حتما از کشورهایی مثل قبرس جنوبی، پرتغال، یونان و اسپانیا ملک خریداری کنید،یا اینکه اگر در زمینه ای خاص فعالیت می کنید و توانایی فعالیت بین المللی را نیز دارید می توانید از طریق ثبت بین المللی شرکت خود اقدام به دریافت ویزای سرمایه گذاری در کشورهای دیگر کنید.

5.مهاجرت به اروپا از طریق تولد

تولد نوزاد در برخی از کشورها روشی است که بیشتر افراد برای کسب اقامت خود از آن استفاده می‌کنند. معمولا اگر نوزادی در خاک یک کشور دیگر همچون کانادا یا آمریکا به دنیا بیاید، هم خود نوزاد و هم پدر و مادر او تبعه آن کشور به حساب می آیند.

6.مهاجرت به اروپا از طریق پناهندگی

امروز بیشتر افراد از طریق پناهندگی به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند که امروزه خیلی از کشورهای اروپایی با آن درگیر هستند.زیرا به دلایل مختلفی همچون پناهندگی مذهبی، پناهندگی سیاسی، پناهندگی جنگی و… افراد بی شماری از کشور خود فرار کرده و درخواست پناهندگی را به کشورهای مقصد می دهند. بیشترین آمار پذیرش پناهندگی در حال حاضر مربوط به کشورهایی همچون آلمان، یونان، ترکیه و قسمت شمالی عراق می شود.

مطالب پیشنهادی  انواع استرس شغلی

کشورهایی اروپایی

بیشترین فرصت‌های شغل در کشورهای اروپایی

اکثر کشورهای اروپایی در زمینه‌های خاص همچون مهندسی، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی و تدریس، کمبود متخصص ماهر دارند.پس اگر تخصص شما یکی از این موارد باشد به راحتی می‌توانید شرایط مهاجرت به اروپا را بپذیرید و شانس شما برای دریافت ویزای کار اروپا بیشتر خواهد بود.

علوم کامپیوتر

رشته علوم کامپیوتر جزء آن دسته از رشته‌های است که لازمه هر کشوری است و شما با داشتن مدرک علوم کامپیوتر احتمال بالایی وجود دارد که بتوانید در سراسر اروپا کار پیدا کنید.

مشاغل بهداشتی

همانطور که میدانید امروز تعریف از سیستم‌های بهداشتی عالی کشورهای اروپایی است،بر همین اساس شرایط کار در اروپا و یافتن شغل برای پزشکان و پرستاران آسان است.در مقایسه با پزشكانی كه در آمریكا كار می كنند، پزشكان بین‌المللی در اروپا فرصت بیشتری برای استخدام دارند.پس در نتیجه مهاجرت به اروپا با این مهارت و مدرک می‌تواند فرصت شغلی بیشتری را برای شما رقم بزند.

مشاغل بهداشتی

مشاغل مهندسی

مهندسی یکی از شغل‌های محبوب و پر درآمد است که شما با داشتن مدرک تحصیلی معتبر و سابقه شغلی در مهندسی، می توانید از امنیت شغلی خوبی در اروپا، به ویژه در شهرهای بزرگ برخوردار شوید.از مهندسی سازه گرفته تا مهندسی شیمی، فرصت های زیادی برای اشتغال نیروهای بین‌المللی در کشورهای اروپایی وجود دارد.

 سطح درآمد مشاغل مختلف در کشورهای اروپایی

متوسط درآمد اروپایی‌ها در سال 18 هزار یورو است که این درآمد در کشورهای مختلف می تواند متفاوت باشد. بالاترین متوسط درآمد ماهانه در اروپا مربوط به سوییس با  6,980 یورو بوده است.در مجموع کشورهای صنعتی کوچک اروپایی دارای بالاترین متوسط درآمد در میان کشورهای اتحادیه اروپا هستند.به طوری که دانمارک با متوسط درآمد 6,155 یورو در ماه در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیشتاز است.پس از دانمارک، لوکزامبورگ با متوسط درآمد 6,110 یورو و نروژ با متوسط 5,950 یورو در رتبه های بعدی قرار دارند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *