بلندترین آبشارهای ایران

آبشارها یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت هستند که از چشمه‌ها سرچشمه گرفته‌اند و از دل صخره‌ها و کوه‌ها به پایین می‌ریزند.از آنجایی که ایران سرزمینی چهار فصل است و جاذبه‌های گردشگری خاصی دارد که آبشارهای بلند ایران از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این سرزمین هستند. در این بخش از مجله اینترنتی هوتو قصد داریم شما را با بلندترین آبشارهای ایران آشنا کنیم.

بلندترین آبشارهای ایران

1.آبشار وروار

آبشار وروا با ارتفاع 175 متر جز مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است که در استان کرمان شهر جیرفت قرار دارد.سرچشمه آن رود فرق است که از منطقه جبال بارز جنوبی و خصوصا قله علم شاه سرچشمه می‌گیرد. وروار از جاذبه‌های بی‌نظیر جنوب شرق ایران است. البته در کنار آن مناطق و قلعه‌های باستانی فراوانی وجود دارند، بنابراین گردشگران می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی برجسته‌ای مانند «قلعه فرق» و «قلعه سالار رضا» نیز دیدن کنید.

آبشار

2.آبشار نشترود

آبشار نشترود از جاهای دیدنی تهران است که در منطقه نشترود کرج قرار گرفته و با ارتفاع 110 متر، آن را جزء بلندترین آبشارهای ایران می‌دانند.طوری که آب و هوای این منطقه بسیار دلپذیر است و دره‌های اطراف آبشار نشترود در فصل‌های بهار و تابستان پوشیده از گل می‌شوند. روستای نشترود در فاصله ۳۵ کیلومتری جاده چالوس واقع شده است و زیباترین ییلاق های استان البرز در این منطقه به چشم می‌خورند.

آبشار نشترود

 

3.آبشار لاتون

آبشار لاتون با ارتفاع 105متری که در 15 کیلومتری جنوب آستاراست جزء دیگر آبشارهای بلند ایران است. که علاوه بر این به‌دلیل ارزش بالایی که دارد، جزو میراث طبیعی کشور در فهرست آثار ملی میراث فرهنگی به ثبت رسیده است.مسیر رسیدن به آبشار لاتون از روستای کوته کومه می باشد و ۵ ساعت راه دارد.کوهستان‌های جنگلی در اطراف آبشار لاتون از زیباترین مناظر طبیعی شمال ایران هستند.

مطالب پیشنهادی  سوغات شهرهای ایران

آبشار لاتون

4.آبشار تارم

آبشار تارم با بلندی 115متری که در فاصله پنج کیلومتری از شهر نی‌ریز استان فارس قرار دارد و در دامنه کوه‌های جنوبی این شهر واقع بوده و تلفیقی از زیبایی‌های طبیعی چون چشمه، کوه، جنگل یک قنات زیبا به نام آبادزردشت بر زیبایی آن افزوده است.آب جاری از آبشار تارم پس از عبور از میان جنگلی با درختان انجیر به رود «گور آب» می‌ریزد. اطراف این آبشار از زیباترین مناطق حفاظت‌شده ایران هستند که در طول فصل‌های سرد از گونه‌های مختلف پرندگان مهاجر میزبانی می‌کنند.

آبشار تارم

5.آبشار پیران

آبشار پیران با بلندی تقریبا 100 متر در استان کرمانشاه است که علاوه بر این با نام‌های  ریژاو و ریجاب شناخته شده است.در کنار دیدن از این آبشار می توانید از خرابه‌های قصر یزدگرد که به عنوان یادگاری از دوران ساسانی است دیدن کنید. برای دیدن از آبشار زیبای پیران دو مسیر پیش روی دارید.
مسیر اول از سرپل ذهاب به سمت روستای پیران شروع می شود و به پای آبشار می رسد. این مسیر حدود ۱۵۰۰ متر پیاده روی دارد که بخش بزرگی از آن به صورت سنگ فرش می باشد. مسیر دوم از منطقه ی بسیار زیبای ریجاب و روستای ژالگه می گذرد و به بالای آبشار ختم می شود.اطراف آبشار پیران را زیباترین مناظر طبیعی استان کرمانشاه در بر گرفته‌اند. گیاهان معطر و دارویی مانند ریواس، سماق، پیچک، کول و تالکه نیز در زمین‌های این منطقه می‌رویند.

آبشار پیران

 

6.آبشار شوی

آبشار شوی هم جزء بلندترین آبشارهای جنوب غربی ایران است که حدودا 100 متر ارتفاع دارد و در مرز بین استان‌های لرستان و خوزستان و در کوه‌های زاگرس قرار دارد.پهنای این آبشار در فصل‌ پر آبی به حدود ۷۰ متر می‌رسد به همین دلیل جزء پهن‌ترین آبشارهای ایران است.به دلیل مناظره زیبایی که این آبشار دارد بهترین فصل بازدید از آن روزهای پایانی فروردین ماه است.اما جالب است بدانید که در فاصله ی حدود صد متری از آبشار شوی، آبشار کوچکتری به نام شوی دوم نیز وجود دارد که گردشگران زیادی هستند که از هر دوی این آبشار دیدن می‌کنند.

مطالب پیشنهادی  بزرگترین چرخ و فلک های دنیا

آبشار شوی

7.آبشار آب سفید

آبشار آب سفید نیز یکی از آبشارهای مرتفع استان لرستان است که در نزدیکی شهر الیگودرز قرار دارد.این آبشار به قدری زیبا و سفید است که به عنوان عروس آبشارهای ایران از آن یاد می‌کنند.آبشار آب سفید بعد از فرود آمدن از ارتفاعی حدود 70 متر به رود رودبار لرستان و در نهایت به رود دز می رسد.برای رسیدن به آبشار باید به شهر الیگودرز در استان لرستان بروید. در مسیر خروجی جنوب این شهر به جاده دریاچه گهر وارد شوید. در امتداد این مسیر با گذشتن از روستاهای «کاکلستان برآفتاب»، «حرآباد سفلی»، «دره کول» و «بیشه خزان» به آبشار آب سفید خواهید رسید. این آبشار در میان پارکی سرسبز قرار دارد و اطراف آن پارکینگ مناسب برای ماشین و سکوهایی برای اتراق مسافران تعبیه کرده‌اند.

آبشار آب سفید

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *