مناسب‌ترین کشورها برای تعطیلات ایرانیان

معمولا هر سال تعطیلات نوروز و تابستان ایرانیان دوست دارند به کشورهای همچون ترکیه،پاریس و… سفر کنند. اما چند سال اخیر با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، شاهد کم شدن سفرهای داخلی و خارجی کشور بودیم.که بعد از دریافت واکسن کرونا وضعیت گردشگری در سراسر دنیا به حالت اولیه خود برگشت.اما مشکل بیشتر گردشگران ایرانی که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند انتخاب مقصد برای گردشگری است،که در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خیلی از کشورها آشنا کنیم.

مناسب‌ترین کشورها برای تعطیلات ایرانیان

1.کشور ترکیه

از آنجایی که ترکیه با ایران همسایه است هر سال توریست‌های ایرانی زیادی از این کشور دیدن می‌کنند.جاهای دیدنی ترکیه به همراه آثار باستانی و تاریخی و هنری بسیار این کشور را به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل کرده است.این کشور همانند ایران هر سال نهم ماه مارس را به عنوان نوروز سلطانی که عید نوروز ایرانیان است جشن می‌گیرند.شهرهای مهم ترکیه عبارتند از استانبول، آنکارا، آنتالیا، وان و ازمیر که شما با سفر به استانبول یعنی پایتخت کشور ترکیه در تعطیلات عید با یک تیر چند نشان زده اید زیرا هم فرصت خرید در بهترین مراکز خرید استانبول را بدست آورده اید هم به گشت و گذار در جاهای دیدنی استانبول و جاهای تفریحی این شهر پرداخته اید.

کشور ترکیه

2.کشور دبی

دبی جزء کشورهای هیجان انگیزی است که هر سال ایرانیان زیاد به این کشور سفر می‌کنند. با توجه به قرارگیری دبی در صحرای عرب، این شهر جاذبه های طبیعی محدودی دارد و اکثر جاذبه های آن توسط انسان ها بنا شده اند. از جاذبه‌های دیدنی،این شهر می‌توان به نمایشگاه‌های با شکوه، تجهیزات پیشرفته، هتل‌های لوکس، مراکز خرید و سواحل زیبای آن، پی برد. که سبب شده است این کشور به یکی از پرطرفدارترین مقاصد مسافرتی گردشگران سراسر جهان تبدیل شود. به طور کلی دبی یکی از شهرهای لوکس و گران قیمت به شمار می رود، اما این به این معنی نیست که نمی توانید با بودجه ای محدود به این شهر سفر کنید.

مطالب پیشنهادی  اسرارآمیزترین مکان‌های جهان را بشناسید

کشور دبی

3.کشور پاریس

ممکن است هر ایرانی با شنیدن کشور پاریس با خود فکر کند که مناسب ترین زمان برای رفتن به این کشور کی هست.پاریس یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اروپا است که سالانه گردشگران زیادی به آنجا سفر می‌کنند.این شهر شیرین و دوست داشتنی هیچ وقت به ایرانی ها حس غربت نمی دهد و مردم می توانند با هر نوع پوشش و دین و مذهب بدون نگاه های آزار دهنده در سطح شهر گردش کنند و از جاذبه های پاریس لذت ببرند.از جاهای دیدنی این کشور می‌توان به موزه لوور پاریس،کلیسای نوتردام،کاخ لوکزامبورگ و برج ایفل اشاره کرد.

پاریس

4.کشور گرجستان

گرجستان یکی از همسایه‌های کشورمان ایران است که در ناحیه قفقاز اوراسیا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است.گرجستان به ویژه پایتخت آن تفلیس، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایرانیان مخصوصا در عید نوروز تبدیل شده و دلیل آن هم این است که ویزای این کشور برای مسافران ایرانی برداشته شده و ایرانیان این فرصت را دارند تا بدون دغدغه با دریافت ویزا به این کشور سفر کنند.از جاذبه‌های این کشور میتوان به بناهای تاریخی، معماری تا جاذبه‌های طبیعی و تفریحی اشاره کرد.

گرجستان

5.کشور آنتالیا

خیلی از گردشگران آنتالیا را به عنوان بهشتی برای سفر معرفی کرده‌اند،طوری که به سواحل درخشان، مراکز خرید پر زرق و برق و اقامتگاه های لوکس خود شهرت دارد.آب و هوای آنتالیا از اوایل فصل بهار به تدریج گرم تر می شود.طوری که میانگین دمای هوا در ایام عید نوروز بین 17 تا 20 درجه ی سانتی گراد و عموما آفتابی تا نیمه ابری پیش بینی شده است. در طول سفر خود در کشور آنتالیا فراموش نکنید به جز سواحل شگفت انگیز و پارک های آبی، سری به موزه ی آنتالیا و منطقه ی کالیچی نیز بزنید.

مطالب پیشنهادی  عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا

آنتالیا

6.کشور مالزی

به جرأت می‌توان گفت که مالزی از دیگر کشورهای پیشرفته و هیجان انگیز برای گردشگری است که در جنوب شرقی آسیا است.که  با داشتن طبیعتی سرسبز و زیبا، آب و هوایی معتدل و پربارش، آسمان‌خراش‌های بلند، معابد و مساجد بی‌شمار، سواحل زیبا، حیات وحش شگفت‌انگیز و آثار تاریخی متعدد، میلیون‌ها گردشگر را در سال به‌سمت خود می‌کشاند.از جذابیت های این کشور می توان به سواحل، جنگل های باران خورده و فرهنگ ترکیبی مالایی، هندی، چینی و اروپایی آن اشاره کرد.

مالزی

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *