بزرگترین چرخ و فلک های دنیا

پارک‌ها و شهربازی‌ها اولین جاهای تفریحی برای کودکان و بزرگان است که می‌توانیم مقدار زیادی از انرژی را در آنجا تخلیه کنیم.یکی از پرطرفدارترین وسایلی که در اکثر این پارک‌ها و شهربازی‌ها وجود دارد چرخ و فلک است.اصلی‌ترین جذابیت که این وسیله دارد افزایش ارتفاع آن است،طوری که رقابت بر سر ساختن بزرگ‌ترین آن هیچ وقت پایان نمی‌یابد.برهمین اساس امروز ما می‌خواهیم چند مورد از بزرگترین چرخ و فلک‌های دنیا را به شما نشان دهیم.

بزرگترین چرخ و فلک های دنیا

1.چرخ و فلک تیانجین

این چرخ و فلک غول آسا با 120 متر ارتفاع تنها چرخ و فلک دنیاست که بر روی پل یونگل در تیانجین ساخته شده است.این چرخ در 7 آوریل 2008 به روی عموم باز شد.مسافران در رودخانه و پل دید واضحی از افرادی که بر روی چرخ و فلک سوار می شوند، دارند. 48 کپسول مسافربری وجود دارد که هر کدام می توانند 8 مسافر را حمل کنند. یک چرخش کامل حدود 30 دقیقه طول می کشد.

2.چرخ و فلک ستاره ملبورن

چرخ و فلک ستاره ملبورن از چرخ و فلک‌های جذاب و هیجان انگیز استرالیا است که توریست‌های زیادی را به خود جذب کرده است.چرخ و فلک بزرگ و غول آسا به صورت ستاره 7 پر و با ارتفاع حدود 120 متر ساخته شده است و 7 پر این چرخ و فلک نیز برگرفته از ستاره 7 پر روی پرچم کشور استرالیا است.هر دور آن نیز در حدود 30 دقیقه طول می کشد و علاوه بر آن مناظره ملبورن را تا 40 کیلومتر به مسافران خود نشان می‌دهد.

مطالب پیشنهادی  طولانی ترین خیابان جهان کجاست؟

چرخ و فلک

3.چرخ و فلک دبی

همانطور که گفتیم چرخ و فلک دبی که از آن به عنوان چشم دبی یاد می‌کنند، عنوان بلندترین چرخ و فلک دنیا را به خود اختصاص داده است. با‌توجه به عظمت این چرخ و فلک و دور‌نمای آن، می‌توان گفت که «چشم دبی»‌ نامی بسیار برازنده برای آن است.در این چرخ و فلک 48 اتاقک یا کپسول ساخته شده است که مجموعاً ظرفیت 1750 مسافر را به‌طور همزمان دارد. این بزرگی سبب شده تا هر دور کامل چرخ و فلک دبی حدود 38 دقیقه طول بکشد. اتاقک‌های بزرگترین چرخ و فلک دنیا توسط شرکت هیوندا طراحی و ساخته شده‌اند.

4.چرخ و فلک سوژو

چرخ و فلک سوژو نیز با ارتفاع 120 متری ساخته شده است که جزء ده چرخ و فلک بزرگ جهان است.در سال 2009 در ساحل شرقی دریاچه جینجی در سوژو تکمیل شد.یک دور کامل این چرخ و فلک 20 دقیقه طول میکشد و تعداد کابین‌های آن 60 کابین است.

5.چرخ و فلک چشم اورلاندو

چرخ و فلک چشم اورلاندو با ارتفاع ۱۲۲ متر یکی از بلندترین چرخ و فلک های جهان است که در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد. این چرخ و فلک، بزرگترین وسیله بازی در تمام ایالت فلوریدا است و یکی از جاذبه‌های گردشگری این ایالت است.

6.چرخ و فلک چشم لندن

چرخ و فلک چشم لندن یکی از جاذبه های گردشگری هیجان انگیز و دیدنی شهر لندن است که دارای ارتفاعی به اندازه ۱۳۵ متر ارتفاع دارد. این چرخ و فلک بزرگ، ۳۲ محفظه‌ ی کپسول مانند را در بر می‌گیرد که نمادی از ۳۲ منطقه‌ ی لندن هستند و از داخل آن ‌ها می‌ توانید به دورنمای بی ‌نظیر شهر دسترسی داشته باشید.

مطالب پیشنهادی  عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا

چرخ و فلک لندن

7.چرخ و فلک ستاره نانچانگ

ستاره نانچانگ جزء بزرگترین چرخ و فلک کشور چین است. این چرخ و فلک ۱۶۰ متری که در شهر نانچانگ قرار دارد، از سال مه ۲۰۰۶ تا مارس ۲۰۰۸ عنوان بلندترین چرخ و فلک دنیا را به خود اختصاص داد. در این زمان بود که پرنده سنگاپوری با ۱۶۵ متر ارتفاع، این لقب را از آن گرفت.دارای ۶۰ کابین است که هر کدام قابلیت حمل ۸ سرنشین را دارند. نورپردازی این چرخ و فلک در شب‌ها، منظره بسیار جذابی را در شهر ایجاد می‌کند.

8.چرخ و فلک نیویورک

چرخ و فلک نیویورک نیز جزء چرخ و فلک‌های بزرگ دنیا است که ۱۹۲ متر ارتفاع دارد و با هزینه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار ساخته شده است.این چرخ و فلک ظرفیت حمل ۱۴۴۰ تن را دارد و هر دور آن حدود ۳۸ دقیقه طول می‌کشد..منظره این چرخ و فلک، منهتن نیویورک و مجسمه آزادی است که در صورت افتتاح می‌تواند گردشگران زیادی را به این شهر جذب کند.

نیویورک

9.چرخ و فلک هتل لینک

چرخ و فلک هتل لینک واقع در لاس‌وگاس آمریکا جزء چرخ و فلک‌های بلند جهان است. که با ۱۶۸ متر ارتفاع در سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرد. هر کابین از این چرخ و فلک قابلیت حمل ۴۰ مسافر را دارد.

10.چرخ و فلک اسب سرخ

چرخ و فلک اسب سرخ در اوساکای ژاپن که ارتفاع ۱۲۳ متر دارد، در سال ۲۰۱۶ شروع به کار کرد. این چرخ و فلک با اینکه بزرگترین چرخ و فلک دنیا نیست، تبدیل به یکی جاذبه‌های گردشگری در شهر اوساکا شده است.که تنها ۱ متر از چرخ و فلک اورلاندو بلندتر است و در یک رتبه بالاتر قرار می‌گیرد.

مطالب پیشنهادی  جاذبه های گردشگری شیراز
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *