طولانی ترین خیابان جهان کجاست؟

آیا تا به حال به این فکر کردید که طولانی‌ترین خیابان جهان کجاست؟خیلی از ما بعد از یه ترافیک سنگین و مسیر طولانی به این فکر کردیم که چه خیابان‌های طولانی هستند این خیابان‌ها در کجا هستند؟معمولا خیلی از افراد بعد از رفتن به تهران خیابان ولیعصر را یکی از طولانی‌ترین و پرترافیک‌ترین خیابان می‌دانند. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات کسب کنید و طولانی‌ترین خیابان جهان را بشناسید با مجله اینترنتی هوتو همراه باشید.

1-خیابان غربی در شیکاگو

از آنجایی که شیکاگو مکان‌های خاصی همچون رستوران‌های عجیب و غریب و معماری‌های معروف جهان را دارد. خیابان غربی نیز یکی از مکان‌های شیکاگو است که از سال‌ ۱۸۵۱ تا ۱۸۶۹ غربی‌ترین بخش شیکاگو محسوب می‌شد و از همان زمان تاکنون محل برگزاری رژه معروف روز سِنت پاتریک و رویدادهای مشابه بوده است.37 کیلومتر طول آن است بر همین اساس جزء طولانی‌ترین خیابان‌های جهان است.

خیابان غربی در شیکاگو

2-خیابان ریوادیا در بوئنوس‌آیرس

اگر بخواهیم دنبال پهن‌ترین خیابان جهان باشیم،خیابان «۹ جولای» آرژانتین است. البته سومین خیابان طولانی جهان هم در این کشور قرار دارد که به‌افتخار برناردینو ریوادیا، نخستین رئیس‌جمهور آرژانتین، نام‌گذاری شده است.این خیابان از میدان بزرگ پلازا د مایو در بوئنوس‌آیرس شروع می‌شود و ۳۵ کیلومتر تا شهر مورنو ادامه می‌یابد.

طولانی‌ترین خیابان جهان

3-خیابان یانگ

از آنجاییکه خیابان یانگ یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های جهان است که در کشور کانادا شهر تورنتو واقع شده است.این خیابان 52 کیلومتر دارد.این خیابان در سال ۱۷۹۳ در جریان درگیری بین فرانسه و بریتانیا ساخته شد و در سال ۱۸۱۲ نقش نظامی مهمی در این منطقه ایفا کرد.خیابان یانگ جزو آثار تاریخی و ملی کانادا به‌حساب می‌آید و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مانند تئاتر، مرکز خرید ایتون، موزه هاکی، روزنامه تورنتو استار و میدان دونداس کانادا در آن قرار دارند. و از همه مهم‌تر خیابان یانگ به‌خاطر مسیر طولانی خود در کتاب گینس به ثبت رسیده است.

مطالب پیشنهادی  گرم‌ترین و سردترین نقاط دنیا

خیابان یانگ

4-خیابان راسکیلدیوج در کپنهاگ

 خیابان راسکیلدیوج در پایتخت دانمارک قرار دارد. این خیابان یکی از طولانی ترین خیابان جهان نیست، اما لقب طولانی‌ترین خیابان اروپا را به خود اختصاص داده است. این خیابان از ساختمان شهرداری شروع می‌شود و ۳۱ کیلومتر پیش می‌رود تا به شهر راسکیله می‌رسد.ساخت این خیابان در قرن هجدهم آغاز شد تا جایگزین شاه‌راه سلطنتی شود، جاده‌ای که جزو بافت تاریخی کپنهاگ محسوب می‌شد. کاخ دیدنی فردریکسبر هم در امتداد این خیابان باشکوه قرار دارد.

خیابان راسکیلدیوج

 

5-خیابان پنجم در نیویورک

این خیابان که به خیابان پنجم در نیویورک مشهور است، ۱۴کیلومتری که در منهتن قرار دارد صحنه فیلم‌برداری بسیاری از فیلم‌ها بوده است و تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و ساختمان‌های مشهور جهان در آن قرار دارند. از جمله ساختمان امپایر استیت و موزه هنر متروپولیتن که یکی از موزه‌های معروف دنیا است.

خیابان پنجم

6-خیابان ولیعصر در تهران

شاید تا به حال خیلی از ما اسم خیابان ولیعصر تهران را شنیده باشیم که  یکی از شاهراه های ارتباطی در مسیر شمال به جنوب و برعکس در شهر تهران است. تا پیش از انقلاب اسلامی ایران این خیابان را با نام خیابان پهلوی می‌شناختند.این خیابان با ۱۸ کیلومتر طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه است که از جنوب پایتخت در میدان راه‌آهن آغاز می‌شود و تا میدان تجریش در یکی از شمالی‌ترین نقاط شهر تهران در شمیرانات امتداد دارد.علاوه بر طولانی‌ترین خیابان جهان به دلیل وجود مراکز فرهنگی و تجاری، پارک‌های عمومی بزرگ، رستوران‌ها و اماکن تفریحی و گردشگری زیادی معروف است.

خیابان ولیعصر

7-خیابان اوللویی در بوداپست

این خیابان شاه‌راه اصلی پایتخت مجارستان است که ۱۵٫۶ کیلومتر طول دارد و در امتدادش باغ‌های دلربا و دیدنی‌هایی مثل موزه هنرهای کاربردی قرار گرفته‌اند که می‌توان برای دیدن هنر و صنایع دستی این کشور به آن سر زد.

مطالب پیشنهادی  عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا

خیابان اوللویی

8-خیابان اینسورخِنِتس در مکزیکوسیتی

خیابان اینسورخِنِتس که ۲۸٫۸ کیلومتر طول دارد، از دو پل بسیار زیبای گوآدالوپه (Guadalupe) و تلالپان (Tlalpan) می‌گذرد که از جاهای دیدنی مکزیک به شمار می‌روند. برای دیدن جاذبه‌های متفاوت جهان، شگفت‌انگیزترین هتل‌های مکعبی جهان را ببینید.

 

خیابان اینسورخِنِتس

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *