جنگل وحشتناک در مشهد که شب‌ها جیغ می‌کشد!

از آنجایی که ایران یکی از پربازدید‌ترین مکان‌های گردشگری است که هرسال توریست‌های زیادی را از داخل و خارج از کشور به خود جذب می‌کند.این کشور با اینکه جاهای دیدنی و زیبایی برای گردشگردی در شمال و جنوب کشور دارد اما جاهای ترسناک و وحشتناکی هم داردند، که به جنگل جیغ مشهد معروف است این مکان نه تخیلی است و نه افسانه و داستان های دروغ در مورد آن ‏وجود دارد. اگر جرأت داشته باشید که شب را در جنگل جیغ بمانید (خیلی بعید میدانم!) با گوش های خودتان ‏صدای جیغی خواهید شنید که از صدای جیغ یک انسان معمولی بلندتر است.

جنگل جیغ مشهد

جنگل جیغ مشهد کجاست؟

همانطور که تعریف کردیم و از شواهد معلوم است جنگل جیغ مشهد در ایران یکی از ترسناک ترین جنگل های جهان و به همان ترسناکی جنگل جیغ درینگ وودز انگلستان است.جنگل جیغ در خراسان رضوی و نزدیکی مشهد قرار دارد. این جنگل در روستایی با نام روستای سربرج از توابع طرقبه واقع شده است. در بین جاهای دیدنی مشهد، این جنگل را حتی با نام جنگل سربرج نیز می‌شناسند. برای دسترسی به جنگل جیغ نیازی به پیاده‌روی طولانی نیست و بازدید از آن برای افراد کم‌توان و میان‌سال مانعی ندارد.

آدرس جنگل جیغ مشهد: بخش طرقبه – دهستان طرقبه – روستای سربرج

ماجرایی جنگل جیغ در مشهد

این مکان در روزها خیلی عادی و آرام است اما با تاریک شدن هوا صدایی عجیب و وحشتناک از درختان به گوش می‌رسد. صدایی شبیه سوت یا صدای زنی است ‏که در آتش می سوزد،تصور کنید این صدا تا شب ادامه داشته باشد.خیلی از افراد فکر می کردند که این صداها خرافات است اما وقتی با گوش خودشان شنیدند، یک دقیقه ‏هم حاضر نشدند تا در این روستا بمانند یا کمپ بزنند.

مطالب پیشنهادی  جاهای دیدنی تربت‌ جام که باید آن‌ها را ببینید + 14 مکان تاریخی

جنگل جیغ در مشهد

خیلی از کارشناسان بر این باوراند که جنگل جیغ مشهد نفرین شده است و چندین دلیل برای آن آوردند ولی افراد روستا این دلایل را رد کردند .کارشناسان بر این باورند که علت ماجرای جنگل جیغ مشهد، حمله ملخ های بسیار زیاد در سال ۱۳۹۰ به این جنگل ‏است. دلیل حمله این ملخ ها، آب رودخانه ای است که در این جنگل جریان دارد. در نتیجه صدای حرکت این ‏ملخ ها، صدایی شبیه به جیغ بلند ایجاد می کند.

اما برخی از آنها عقیده دارند به علت متراکم بودن درخت های جنگل جیغ مشهد و اختلاف دمای زیاد شب و روز، صدای ‏پیچیدن باد شبیه به صدای جیغ است. اما مردم معتقدند حتی در شب هایی که نسیم ملایم هم نمی وزد باز هم ‏صدای جیغ به گوش می رسد.

اما در اینجا است که خیلی از کارشناسان محیط زیست نیز بر این باوراند که صداها ‏مربوط به نوع خاصی جیرجیرک به اسم «کز» یا «چز» است. این جیرجیرک تا چندین هزار عدد به فاصله ۲ ‏کیلومتری رودخانه بر روی درختان هستند. در واقع در مواقعی که رودخانه پر آب است این جیرجیرک ها به این ‏جنگل می آیند. صدای دسته جمعی این جیرجیرک ها در لا به لای درخت ها شبیه به صدای جیغ است. اما باز هم مردم روستا این دلایل را رد می‌کنند و وحشت زیادی از این جنگل دارند و کسی حاضر به زندگی در آن‌ جا نیست طوری که زمین و خانه‌های این روستا نیز به دلیل وجود این جنگل بی ارزش شده است.

مطالب پیشنهادی  وسایل لازم برای کویرنوردی

جنگل

بهترین زمان بازدید به جنگل جیغ مشهد

 منطقه ییلاقی روستای سربرج در دهستان طرقبه، همیشه دمای هوایی چند درجه خنک تر از شهر مشهد دارد.برای همین گردشگران در فصل‌های بهار و تابستان به جنگل جیغ سفر می‌کنند. این جنگل با اینکه خیلی ترسناک است اما پر از منظره‌های سرسبز و زیبا است؛ گل‌ها شکوفه می‌زند و زیبایی جنگل دو برابر می‌شود.اما با این شرایط ماندن در جنگل جیغ موقع شب را برای گردشگران توصیه نمی‌کنیم. همانقدر که جنگل جیغ در روز بسیار زیباست به همان ‏اندازه در شب ترسناک است.‏

مشهد

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *