چرا زوج های کمتر فعال در شبکه های مجازی خوشبخت تر و شادترند

امروزه همه ما از دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با خبر هستیم و تا حدی با آنها در ارتباط هستیم،طوری که به قدری این شبکه‌ها رایج هستند که استفاده از آن‌ها تقریبا مانند اعتیاد به مواد مخدر است و تا الان تاثیر فضای مجازی روی زندگی افراد جامعه بی تاثیر نبوده.در این چند مدتی که اینستاگرام، یوتیوب،فیس‌بوک و…فعالیت خود را آغاز کرده‌اند ارتباط بین زوج‌ها نیز کمتر شده است.گاهی زوج‌ها به قدری در رسانه‌های اجتماعی غرق می‌شوند که بیش‌تر وقت‌شان برای پست گذاشتن درباره‌ی رابطه‌شان سپری می‌شود و از لحظه‌ی کنونی به‌طور کامل لذت نمی‌برند.

تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر ارتباطات زوج‌ها

این‌روزها با وارد شدن به شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام متوجه میشویم که پر از عکس‌های زن و شوهرهایی که مدام از خودشان سلفی می‌گیرند و در فضای مجازی به اشتراک میگذارند.شاید زندگی این زوج در فضای مجازی به قدری صمیمی باشد که احساس حسودی کنید و از زندگی خود متنفر شوید در حالی که موضوع کاملا برعکس است و به نوعی این افراد از این شبکه‌ها در آمدزایی می‌کنند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم،وقتی که دو نفر در رسانه‌های اجتماعی مدام از خوشمزگی‌هایشان تعریف می‌کنند، به یکدیگر ابراز عشق می‌کنند و تصاویری از خودشان پخش می‌کنند که فعالیت‌های جالب و رمانتیک‌شان را نشان می‌دهد، می‌خواهند دیگران را متقاعد کنند که در یک رابطه‌ی سالم و شاد هستند و در واقع می‌خواهند خودشان هم باور کنند که در یک رابطه‌ی شاد و سالم هستند. نیکی گلدشتاین متخصص امور جنسی می‌گوید: «افرادی که چنین مطالبی را در رسانه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذارند، افرادی هستند که به‌دنبال تأیید رابطه‌شان توسط دیگران هستند.»

مطالب پیشنهادی  بازی هایی که باعث افزایش هوش فرزندان می شود

فضای مجازی

آیا استفاده از رسانه‌های اجتماعی بد است؟

شاید خیلی از ما بعد از دیدن تاثیرات افرادی که در  فضای مجازی فعالیت دارند با خود فکر کنیم که استفاده از این رسانه‌های اجتماعی بد است و مکن است زندگی ما را هم نابود کند.در واقع به طور کلی اگر بخواهیم حرف از رسانه‌های اجتماعی بزنیم، بد نیستند. کاربردها و مزایایشان در ارتباطات انسانی، بسیار زیاد است. اما متأسفانه بسیاری از مردم آنها را به جولانگاه زندگی روزانه‌شان تبدیل کرده‌اند که شامل روابط عاطفی و خصوصی‌شان نیز می‌شود.به واقعیت می‌توان گفت زوج‌هایی که واقعا خوشحال هستند، چیزی برای لاف‌زدن ندارند. درحقیقت، آنها به‌سختی درباره‌ی رابطه‌شان در رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنند.

فشارهای رسانه‌های اجتماعی

مشکل رسانه‌های اجتماعی این است که هدف اصلی برخی آدم‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، یادداشت وقایع روزانه است،طوری که این فضا را به عنوان یک دفتر یادداشت یا خاطره می‌بینند. جوری که این آدم‌ها نمی‌توانند از خواب بیدار شوند و قبل از هر کاری پستی درباره‌ی زندگی شخصی‌شان ارسال نکنند. مثلا من در رسانه‌های اجتماعی پست‌هایی از یک خانم دیده‌ام که دوست دارد هر وقت با همسرش یا فرزندانش دعوا کرد آن را به‌طور عمومی اعلام کند و هزاران ویوو و لایک بخورد او نه‌تنها خود و پدر فرزندانش را، بلکه فرزندانش را نیز ناراحت می‌کند. آدم‌ها تاثیری را که رسانه‌های اجتماعی روی دیگران دارد درک نمی‌کنند. وقتی دعوا و اختلافات بین این زوج  حل می‌شود او در رسانه‌های اجتماعی پست می‌گذارد درباره‌ی این‌که چه‌قدر همه‌چیز خوب است و آن‌ها بهتر از همیشه با هم کنار می‌آیند. من نمی‌توانم تصور کنم چه‌قدر خسته‌کننده است که احساس کنی نیاز داری فورا آدم‌ها را از آن‌چه در زندگی شخصی‌ات می‌گذرد مطلع کنی.

مطالب پیشنهادی  راه مؤثر برای جلوگیری از سرقت خودرو

زوج‌های خوشبخت

دو دلیل تظاهر به خوشبختی در شبکه های اجتماعی

شاید خیلی از افراد یا زوج‌های که در این فضاها فعالیت می‌کنند و می‌توان گفت که خود را به عنوان بلاگر معرفی کرده‌اند تظاهر به خوشبختی می‌کنند طوری که می‌خواهند صمیمیت بیشتر بین آنها باشد یا نه می‌خواهند چشم و هم چشمی کنند و با این کارها حسادت اطرافیانیشان را بیشتر کنند.

1- داشتن آرزوی صمیمیت بیشتر

عموما زوج هایی که دچار ناامنی و استرس در رابطه هستند، در مطالب ارسالی شان در دنیای مجازی، محتوای اغراق آمیزی از روابط عاطفی شدید و بی عیب و نقص خود درج می کنند. در نتیجه متن و عکس های درج شده می تواند شامل آرزوی وجود صمیمیت بیشتر در ارتباطات شان باشد. بی شک وقتی موفقیت زوج ها عیان باشد، نیازی به تبلیغات دروغین در فضای مجازی ندارند.

2- چشم و هم چشمی عشقی

بسیاری از افراد در رقابت های چشم و هم چشمی و برای تفاخر و به اصطلاح پز دادن و نشان دادن امتیازات و امکانات خود به دیگران، اقدام به انتشار مسائل خصوصی و عاطفی شان می کنند چرا که به دنبال تایید رابطه شان توسط دیگران هستند.

در پایان، همه می‌دانند که تمام روابط همیشه خوب و خوش نیست. مادامی که شما و شریک عشقی‌تان زندگی را با هم تجربه می‌کنید، قطعا اختلافات و کشمکش‌هایی را پشت سر می‌گذارید. همان‌طور که قبلا گفته‌شد، وقتی ۲ نفر در یک رابطه به هم می‌رسند، این اتفاقی خاص و مقدس است. تمام تلاش‌تان را بکنید تا حریم خصوصی رابطه‌تان را حفظ کنید. گوشی‌تان را کنار بگذارید و از اوقاتی که با او دارید لذت ببرید.

مطالب پیشنهادی  روش های سریع به خواب رفتن
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *