روش های سریع به خواب رفتن

بی خوابی یکی از معضلات شب است که سبب تاثیرات منفی زیادی از جمله پریشانی، تحریک پذیری، گیجی و چاقی در افراد می‌شود.طوری که خواب بد می‌تواند تمام روز شما را خراب کند و این شاید بیشتر از بیماری‌های ساده بر روی سلامت زندگی شما تاثیر منفی بگذارد.در اینجا برخی از ترفندهای سریع به خواب رفتن را به شما ارائه می‌دهیم که می‌توانید بنا به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید و برای همیشه با خیال راحت بخوایید.

روش های سریع به خواب رفتن

1.سر وقت به خواب بروید

خوابیدن در یک تایم خاص می‌تواند برای شما به یک عادت تبدیل شود پس هر شب در تایم مشخصی بخوابید و همان کارهای آرامش بخش قبل از خواب را انجام دهید و ذهن و بدن خود را با کارهایی مانند خواندن عمیق یک کتاب آماده رفتن به رختخواب کنید.

2.نور اتاق

برای اینکه خوابی با کیفیت داشته باشید حتما دمای اتاق خود را بین ۱۸ تا ۲۰ و همچنین تاریک نگه دارید.طوری که اتاقتان را از هر گونه نور مصنوعی خالی کنید و به مغز خود یاد بدهید که اتاق خواب باید تاریک باشد و تنها برای استراحت است.این به مغز شما یاد میدهد که هر موقع به رختخواب رفتید به طور خودکار استراحت کند.

خواب

3.دمای اتاق

از آنجایی که پیچیدن خود در پتوی گرم وقتی هوا سرد است، خواب را راحت تر و لذت بخش تر می کند.طوری که اگر اتاق شما خنک باشد شما خواب راحت‌تری خواهید داشت. اگر شما هم قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید بعد در یک اتاق خنک بخوابید این تغییر درجه حرارت بدن، سیگنالی را به مغز ارسال می‌کند به این معنا که زمان خواب فرارسیده است.با این حال نوع لباس که هنگام خواب به تن دارید می‌تواند در خواب شما تاثیر داشته باشد.با این حال اگر با لباسهای خنک و نازک یا بدون لباس به خواب برویید دما بدن شما در خواب تنظیم خواهد شد و خواب راحت تری را تجربه می‌کنید.

مطالب پیشنهادی  روش های غلبه به ترس

4.استفاده از بالش مناسب

یکی از نکات اصلی که می‌تواند در خواب ما تاثیر مثبت داشته باشد و ما را از درد سر و گردن نجات دهد انتخاب بالش مناسب است. علاوه بر این برای خواب بهتر از بالشت‌هایی که مواد تشکیل دهنده آن‌ها آلرژی‌زا نیستند استفاده کنید و از بالشت در برابر گرد و غبار و کنه محافظت کنید.

5.دور کردن ساعت از خود

معمولا افرادی که دیر به خواب می‌روند دائم به ساعت نگاه می‌کنند و از مهلت کمی که تا صبح دارند و کارهایی که فردا قرار است با خستگی انجام دهند مضطرب می‌شوند و بیشتر دچار بی خوابی می‌شوند و با این حال سبب می‌شود برای اینکه به کارهای فردا برسند ممکن است اصلا نخوابند.

دور کردن ساعت هنگام خواب

6.تمرین یوگا

از آنجایی که یوگا یک ورزش آرامش بخش است و تحقیقات نشان داده است که انجام یوگا قبل از خواب می تواند به شما کمک کند تا بدن خود را آرام کنید، انجام یوگا احساس آرامش را تقویت می کند و باعث می شود تا درد و رنج از بدن برطرف شود.

تمرین یوگا

7.پرهیز از کافئین

کافئین از آن دسته نوشیدنی‌های گرمی است که سبب می‌شود شما را بی‌خواب کند و در زمان مشخصی نخوابید.پس اگر می خواهید مطمئن شوید که شما در اسرع وقت به خواب میروید، کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید تا خواب راحتری داشته باشید.

8.تنظیم حالت بدن

شما باید در هنگام خواب بدن خود را طوری تنظیم کنید که علاوه بر راحت خوابیدن به بدنتان نیز آسیب وارد نشود. پس افرادی که به پشت می‌خوابند غالبا برای ابتلا به اختلالات خواب مستعدتر هستند پس بهترین حالت خوابیدن به پهلو است.

مطالب پیشنهادی  روش‌های ابراز عشق به دختر

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *