بلندترین آبشارهای جهان

زیبایی، شگفتی، ابهت و جذابیت طبیعت ما را متعجب می‌کند زیبایی‌های همچون آسمان، ابرها، خاک، گیاهان، باران، برف، صاعقه و… هر کدام از زیبایی‌های طبیعت به شمار می‌روند اما در این میان آبشارها بیشتر از همه ما را حیرت زده می‌کنند.آبشارهای زیادی در سطح دنیا وجود دارد که همه آن ها در نوع خود بسیار زیبا و بی مثال هستند، اما در این میان برخی خصوصیات همچون ارتفاع و پهنای آبشارها سبب شده است با هم تفاوت‌هایی پیدا کنند.

بلندترین آبشارهای جهان

1.آبشار ایگوازو

یکی از شناخته‌ شده‌ترین و عجیب‌ترین آبشار آبشار ایگوازو است که جزء بلندترین و عریض ترین آبشار جهان است. آبشار ایگوازو از رود ایگواسو در مرز استان آرژانتین و ایالت برزیل هستند.بلندترین ناحیه این آبشار، ۸۲ متر طول دارد که هر سال گردشگران زیادی از جاهای مختلف دنیا مخصوصا آرژانتین و برزیل از این آبشار دیدن می‌کنند.حجم جریان آب آبشار ایگوازو در طی فصول بارانی از ماه نوامبر تا مارس (آبان تا فروردین) به حداکثر ۱۲/۷۵۰ متر مکعب بر ثانیه می‌رسد و در طی فصول خشک از اوت تا اکتبر (مرداد تا مهر)، این میزان کاهش یافته و به حداقل خود می‌رسد.در مجموع، میانگین جریان سالیانهٔ این آبشار در حدود ۱/۷۵۶ متر مکعب بر ثانیه است.

آبشار ایگوازو

2.آبشار تولگا

آبشار تولگا که در آفریقایی جنوبی واقع شده است  با 5 طبقه مختلف در حدود 983 متر ارتفاع دارد. این آبشار جزء بلندترین‌ آبشارهای جهان است که مجموعه‌ای از چند آبشار فصلی است که در پارک ملی سلطنتی ناتال در استان کوازولو-ناتال (the KwaZulu-Natal)، آفریقای جنوبی واقع شده است.آفریقایی جنوبی علاوه بر آبشار تولگا 2 جاذبه توریستی آمفی تئانر و دره توگلا نیز دارد.که دره توگلا آن مسیری پر پیچ و خم و پر خطر است که عبور از آن  به آمادگی بدنی و یک روحیه ماجراجویانه‌ای بستگی دارد. آبشار تولگا با اینکه به شهر نزدیک است اما اقامتگاه‌هایی با عنوان loge در اطراف این آبشار برای پذیرایی و اقامت گردشگران خارجی وجود دارد.

مطالب پیشنهادی  جاذبه های گردشگری شیراز

3.آبشار ترس هرماناس

آبشار ترس هرماناس جزء سومین آبشار جهان است که 914 متر ارتفاع و 12 متر پهنا دارد و در کشور پرو واقع شده است.در میان آبشار ترس هرماناس جنگل‌های انبوهی وجود دارد که زیبایی این آبشار را دو برار کرده‌اند.آب این آبشار بسیار خطرناک است و تنها از راه هوایی و هلیکوپتر می‌توان از دور از آبشار ترس هرماناس دیدن کرد.

آبشار ترس هرماناس

4.آبشار اولوپنا

آبشار اولوپنا با ارتفاع 900 متر در  هاوائی، ایالات متحده آمریکا می‌باشد که جزء چهارمین آبشار جهان است که علاوه بر این در کنا آبشار اولوپنا می‌توان بلندترین صخره‌هایی جهان را نیز مشاهده کرد.این آبشار مانند تمامی آبشار‌های جهان فصلی است طوری که در برخی از فصل‌های سال جریان آب کم می‌شود.امکان بازدید از این آبشار هم به صورت هوایی از طریق هلیکوپتر و هم از طریق قایق امکان پذیر است.البته پیشنهاد می‌شود بازدید از این آبشار  شگفت انگیز را به صورت قایق انجام دهید تا بتوانید از زیبایی‌های آن بیشتر دیدن کنید.

5.آبشار یومبیلا

آبشار یومبیلا در کشور پرو منطقه آمازوناس واقع شده است که با ارتفاع 896 متر جزء پنجمین آبشار جهان است و ارتفاع کلی ریزشگاه آن ۲۹۳۸ پا / ۸۹۶ متر است.آبشار یومبیلا علاوه بر بلندترین، به عنوان آبشارهای نوع ردیفی هم به حساب می‌آید که چهار یا پنج ریزشگاه دارد؛ همچنین آبی که بر روی این آبشار می‌ریزد، از غار «سن فرانسیسکو» می‌آید.

بلندترین آبشار جهان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *