فستیوال مد دنیا

همه ما می‌دانیم که فستیوال یا جشنواره به یک روز خاص که مربوط به برگذاری یک جشن و مراسم است گفته می شود.فستیوال مد نیز یکی از این جشنوارهای سال است که دنیایی پر از تنوع رنگ و مدل است.طوری که فعالان صنعت مد و لباس جهان از طراحان، تولید کنندگان، خریداران عمده، استالیست‌ها، بازاریاب‌ها و کارآفرینان، برای آشنایی با جدیدترین محصولات مد دنیا  گرد هم می‌آیند.فستیوال مد معمولا دو بار در سال و به مدت 7 روز در کشورهای فعال مد و فشن برگزار می‌شود.

فستیوال مد دنیا

1.فستیوال مد فرانسه

فستیوال مد فرانسه یکی از چشنوارهای مهم جهان است که هر سال دو بار در پاریس برگزار می‌شود.این فستیوال به قدری با شکوه و بزرگ است که تمامی علاقه‌مندان به عرصه مد و فشن و طراحان لباس آرزوی شرکت در این فستیوال مهم را دارند. فدراسیون مذکور از قرن نوزدهم میلادی در حال فعالیت بوده و دارای سه بخش اساسی  اتحادیه اوت کوتور، اتحادیه طراحان مد لباس زنانه و اتحادیه لباس‌های آماده می‌باشد.پس از برگزاری هفته مد فرانسه، معمولا صنعت مد، آخرین تغییرات را توسط استایلیست‌ها، رونمایی می‌کند. کالکشن‌هایی که در این رویدادها معرفی می‌شوند، مختص بهار-تابستان و پاییز-زمستان است.

فستیوال مد فرانسه

2.فستیوال مد لندن

از آنجایی که لندن خانه بسیاری از بزرگان مد همچون ویکتوریا بکام،بربری،جی دابلیو اندرسونز و… است.لندن در سال 1984 با همکاری سازمان های نوآوری و کسب و کار اقدام به فستیوال مد کرد که جزء یکی از چهار کشور برتر دنیا در هفته مد است.این فستیوال سالی دو بار در ماه‌های شهریور و بهمن به مدت 3 الی 5 روز برگزار می‌شود که شامل مدل‌های زنانه و مردانه است.طوری که هر ساله، حدود 150 طراح سرشناس در این رویداد حضور دارند. طراحان، آخرین مد لباس، میکاپ و اکسسوری را در این رویداد به نمایش می‌گذارند.

مطالب پیشنهادی  ساده ترین روش برای بستن گره کراوات

فستیوال مد لندن

3.فستیوال مد نیویورک

اولین فستیوال مد نیویورک از سال 1943 در میانه جنگ جهانی دوم آغاز شد.در آن زمان پاریس به عنوان پایتخت مد جهان در میان مردم شناخته شده بود. اما جنگ جهانی دوم مانع از این شد که مردم و طراحان بتوانند برای بازدید و ارائه آخرین دستاوردهایشان به این شهر بروند، از این رو، در نیویورک نیز فستیوال مد آغاز شد.هفتۀ مد نیویورک هر سال در ماه فوریه برای رونمایی از استایل بهار-تابستان و در ماه سپتامبر جهت نمایش مد پاییز-زمستان به مدت 7 روز برگزار می‌شود.

فستیوال مد نیویورک

4.فستیوال مد میلان

یکی از چهار فستیوال بزرگ جهان هفته مد میلان است که از سال 1958 فعالیت خود را در این عرصه آغاز کرده است.این فستیوال هر سال دو بار در شهر میلان کشور ایتالیا برگزار می‎شود.طوری که استایل پاييز و زمستان آن در ماه فوريه و مارس و استایل بهار و تابستان آن در ماه سپتامبر و اکتبر  برگزار مي‌شود.در این شهر بیش از ۱۲ هزار شرکت مد و زیبایی و ۸۰۰ نمایشگاه فعال در این صنعت وجود دارد و در ۶ هزار فروشگاه این شهر، محصولاتی از شناخته‌ترین برندهای ایتالیایی در جهان مانند ولنتینو، پرادا، جورجو آرمانی، ورساچه و… فروخته می‌شود.

فستیوال مد میلان

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *