چه مدل و رنگ فریم عینک مناسب صورت شماست؟

انتخاب عینک یکی از مشکلاتی است که خیلی از خانم‌ها و آقایان در انتخاب کردن آن تجربه کافی را ندارند و نمی‌دانند که چه عینکی مناسب صورتشان است.برای انتخاب فریم عینک باید شکل صورت و رنگ پوست‌تان را بشناسید و ببینید کدام استایل فریم عینک و چه رنگی بیشتر به صورت‌تان می‌آید.

انواع فرم صورت

  • فرم صورت بیضی
  • فرم صورت مثلثی رو به بالا
  • فرم صورت مستطیل
  • فرم صورت مربعی
  • فرم صورت مثلثی رو به پایین
  • فرم صورت لوزی
  •  فرم صورت گرد

فرم صورت

صورت بیضی

صورت بیضی شکل یکی از ایده‌آل‌ترین فرم صورت است که تناسب خاصی بین چهره آنها وجود دارد و چانه نسبتاً کشیده‌ای دارند.بر همین اساس افرادی که صورت بیضی شکلی دارند در انتخاب نوع عینک نیز با مشکل مواجه نمی‌شوند.عینک‌های بزرگ و گرد برای چهره‌های بیضی شکل گزینه مناسبی است اما فریم‌های عینکی خیلی باریک یا خیلی پهن تعادل صورت را بهم می‌زند و مناسب این فرم صورت نیستند.

صورت بیضی شکل

صورت مثلثی رو به بالا

افراد مثلثی شکل معمولا پیشانی بلند و پهن با چانه تیز و کشیده دارند.این افراد سعی می‌کنند با انتخاب عینک مناسب پهن بودن پیشانی خود را کنترل کنند و آن را پوشش دهند.ترجیحا عینک‌های با فریم‌ باریک مناسب این افراد است و فریم‌های کلاب مستر، خلبانی، فریم گربه‌ای، چند ضلعی و مستطیل شکل نیز گزینه دیگر برای افراد مثلثی شکل است.

مطالب پیشنهادی  روشی تضمینی برای تمیز کردن کفش سفید

صورت مستطیلی

در صورت‌های مستطیلی شکل معمولا طول صورت بیشتر از عرض آنها است و بینی‌های کشیده دارند.اما برای اینکه فرم صورت را معمولی‌تر نشان دهند و درازی آن را کمتر کنند باید فریم عینک شما پهنای بیشتری نسبت به ارتفاع آن داشته باشد.پس فرم عینک‌های همچون عینک گرد، عینک بیضی، عینک چند ضلعی، عینک گربه‌ای، عینک خلبانی، عینک ویفری، عینک کلاب مستر و عینک پروانه‌ای مناسب صورت‌های مستطیلی شکل است.

صورت مربعی

در صورت مربعی شکل نسبت عرض و طول چهره نسبتا برابر است و پیشانی آن‌ نیز پهن‌تر از فرم‌های دیگر صورت است.پس این افراد باید عینک‌های با فریم باریک انتخاب کنند تا چهره آن کشیده‌تر و بلندتر نشان داده شود.فریم عینک‌های همچون فریم گرد، فریم عینک ویفری، فریم کلاب مستر، فریم پروانه‌ای، فریم بیضی و فریم گربه‌ای مناسب صورت مربعی شکل است.

صورت مثلثی رو به پایین

افرادی که دارای صورت مثلثی رو به پایین هستند معمولا گونه‌ها و چونه نسبتاً بزرگ دارند و پیشانی آن‌ها نیز کوچک است.چون فرم صورت این افراد گرد است پس باید حتما فریم‌های گوشه دار و با زاویه شکسته همچون فریم ویفرر و هورن را انتخاب کنند تا چهرشان زیباتر نشان داده شود.

صورت لوزی

در صورت لوزی‌ شکل طول چشم‌ها از هم کمتر و خط فک باریک‌تر است و گونه‌ها نیز پهن‌تر و عریض‌تر هستند.پس در صورت لوزی شکل برای اینکه چشم‌ها برجسته‌تر نشان داده شوند فریم‌هایی را انتخاب کنید که قسمت بالایی فریم آنها شاخص است یا تزیینات دارد. فریم عینک‌های همچون فریم گربه‌ای، فریم بیضی شکل و یا عینک بدون فریم مناسب این نوع صورت است.

مطالب پیشنهادی  ساده ترین روش برای بستن گره کراوات

صورت گرد

صورت گرد دارای طول و عرض هم اندازه است که برای آنکه چهره‌ی گرد شما پهن‌تر و بلندتر به‌نظر برسد، از فریم‌های عینک زاویه‌دار و باریک استفاده کنید تا چهره‌تان بلندتر به‌نظر برسد. معمولا فریم عینک‌های همچون فریم پروانه‌ای، فریم خلبانی، فریم مربعی و فریم مستطیل مناسب صورت گرد شکل است.

صورت گرد شکل

پوست

رنگ پوست از دیگر مواردی است که می‌تواند در انتخاب عینک تاثیر داشته باشد. معمولا رنگ پوست به دو دسته رنگ پوست آبی و صورتی (سرد) و رنگ زرد و هلویی (گرم) تقسیم می‌شود.انتخاب رنگ فریم عینک باید از رنگ‌های مکمل رنگ صورت باشد.

رنگ چشم

رنگ چشم نیز دومین موضوع است که می‌تواند در انتخاب فریم عینک نقش داشته باشد.پس کسانی که چشمانی رنگی دارند باید فریم عینک را در رنج همان رنگ چشمان خود انتخاب کنند. به طور مثال اگر فردی چشمانی آبی داشته باشد می‌تواند عینک‌های با رنگ‌های بنفش، یاسی، طوسی و آبی را انتخاب کند. افرادی هم که چشم‌های قهوه‌ای دارند می‌توانند از فریم‌هایی با رنگ‌های خردلی، عسلی، قهوه‌ای و حتی مشکی را انتخاب کنند.

فریم عینک

رنگ مو

رنگ مو نیز مانند رنگ پوست به دو دسته سرد و گرم تقسیم می‌شود که رنگ‌های همچون بلوند صورتی، بلوند پلاتینه، پر کلاغی، سفید، قهوه‌ای مایل به قرمز، دودی و قهوه‌ای جزو رنگ‌های سرد هستند و رنگ‌های بلوند طلایی، نسکافه‌ای، قهوه‌ای، طلایی و هویجی نیز شامل رنگ‌های گرم هستند پس بهتر است علاوه بر رنگ چشم و پوست فریم عینک را نیز متناسب با رنگ مو هم انتخاب کنیم.

 

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *