راه مؤثر برای جلوگیری از سرقت خودرو

ممکن است سالانه بارها سرقت خودرو را شنیده باشیم طوری که هر ساله ده‌ها هزار خودرو در ایران به سرقت می‌روند و ثابت شده است که تنها 2 دقیه زمان نیاز هست. معمولا شیوه‌های زیادی برای سرقت ماشین وجود دارد مانند: شکستن شیشه و باز کردن قفل درب که می‌توان گفت، ساده‌ترین روش برای دزدیدن خودرو است.برهمین اساس امروزه می‌خواهیم چند روش ساده را با شما در میان بگذاریم تا از سرقت خودرو جلوگیری کنیم.

راه مؤثر برای جلوگیری از سرقت خودرو

1.پارک کردن خودرو

پارک کردن خودرو می‌تواند یکی از نکات مهم در جلوگیری از سرقت خودرو باشد. معمولا بیشتر سرقت‌ها در مکان‌های خلوت و تاریک اتفاق می‌افتد.پس زمانی که می‌خواهیم ماشین را در مکانی پارک کنیم حتما به اطراف آن نگاه کنیم و از لحاظ امنیتی همچون وجود دوربین و روشنایی آن مطمئن شویم.اما بهترین مکان برای پارک کردن ماشین جلوی بانک یا مکانهای که دوربین مداربسته دارند.

2.خرید ابزار امنیتی

با پیشرفت و گسترش فناوری هر روز ابزارهای امنیتی بیشتری در اختیار ما قرار داده می‌شود.طوری که امروز انواع دزدگیر‌ها، قفل‌های پیشرفته و تجهیزات امنیتی وجود دارد که در پیشگیری از سرقت موثر هستند.معمولا قفل فرمان و قفل پدال از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین تجهیزات امنیتی است که سبب می‌شود سارقان را از سرقت خودرو منصرف کنید.این قفل‌ها از حرکت ماشین جلوگیری می‌کنند و باز کردن آن کار هرکسی نیست.

مطالب پیشنهادی  نشانه‌های باز شدن چشم سوم

سرقت ماشین

3.تعویض کارکرده قفل بعد از خرید

 دقت کنید که برخی اوقات این خریدها از طریق واسطه انجام می‌شود و ممکن است که برخی از افراد سارق باشند.برای اینکه از سرقت خودرو جلوگیری کنید، بعد از تحویل خودرو، قفل درب‌ها و صندوق عقب را تعویض کنید تا امنیت ماشین خود را افزایش دهید.

4.اطمینان از قفل درب

بارها پیش اومده که افراد بعد از پیاده شدن از ماشین فراموش کرده‌اند که درب ماشین را قفل کنند به همین خاطر فرقی نمی‌کند که خودرو در خیابان باشد یا پارکنیگ.چون خیلی وقت‌ها ممکن است خیابان‌ها امن‌تر از پارکینگ باشند.در همین فاصله کم سارق وارد عملیات شود و خودرو را بدوزد.

جلوگیری از سرقت ماشین

5.استفاده از دزدگیر

از آنجایی که هر روز به پیشرفت و دانش ما افزوده می‌شود با راه حل‌های ساده همچون استفاده از دزدگیر می‌توانیم از مال و اموال خود محافظت کنیم.به همین خاطر دزدگیر ها ابزار مناسبی برای تامین امنیت خودرو هستند.طوری که خیلی از دزدگیرها در صورت بروز سرقت به صورت خودکار با پلیس تماس می‌گیرند یا در برخی دیگر از ردیاب‌های خودرو امکان خاموش کردن خودرو تنها با ارسال یک پیامک نیز وجود دارد. از این طریق به راحتی می‌توانید خودرو را غیر فعال کرده و سارق را در کمترین زمان ممکن دستگیر کنید.

6.ردیاب ماشین

ردیاب‌ها در پیداکردن و نظارت مکانی که خودرو در آن پارک شده است بسیار موثر هستند.طوری که با استفاده از ردیاب می‌توان از سرقت انواع اتومبیل همچون پراید یا سمند که بیشتر مورد استفاده مردم است، جلوگیری کرد. این دستگاه سبب می‌شود با فعال کردن آن بتوانید موقعیت خودرو را روی نقشه پیدا کنید. به همین خاطر هنگام سرقت خودرو به راحتی می‌توانید مکان که ماشین در آن پارک شده یا در حال حرکت است را پیدا کنید و سارق را دستگیر کنید.

مطالب پیشنهادی  بازی هایی که باعث افزایش هوش فرزندان می شود

ردیاب ماشین

7.وسایل ارزشمند

اگر ماشین را همیشه جای خلوت و تاریک با تجهیزات ایمنی پارک می‌کنید. وسایل با ارزشی همچون پول،لپ‌تاپ و موارد مشابه می‌تواند انگیزه سارق را برای سرقت بیشتر کند.حتی می‌تواند وسیله‌های همچون پنل صوتی و ضبط خودرو را نیز بدوزدند یا اقدام به باز کردن و دزدی از صندوق عقب کند.

8 بیمه بدنه

خیلی از سارقان حرفه‌ای هستند که سرقت خودرو را با برنامه ریزی درست انجام می‌دهند و ممکن است هیچ یکی از راه حل‌های که گفتیم نتواند از سرقت ماشین جلوگیری کند برای همین وجود بیمه بدنه می‌تواند بعد از دزدیدن ماشینتان به کمک شما بیاید.طوری که با داشتن بیمه بدنه با پوشش سرقت کلی اگر ماشین‌تان به سرقت رفت در صورت پیدا نشدن، شرکت بیمه به‌ اندازه ارزش خودروی‌تان به شما خسارت پرداخت می‌کند حتی اگر وسیله جزئی همچون ضبط،لاستیک و… ماشین‌تان به سرقت رفت بیمه مبلغ آن را پرداخت می‌کند.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *