روشی تضمینی برای تمیز کردن کفش سفید

هر خانم و آقای که دوست ‌دار تیپ اسپورت باشد یک جفت کفش سفید در کمدش پیدا می‌شه،اما مساله‌ای که استفاده از این کفش‌ها را مشکل می‌کند تمیز نگه داشتن آن است.برای تمیز کردن کفش‌ سفید راهکارهای متنوعی (از مایع سفید‌کننده گرفته تا خمیردندان و جوش شیرین) وجود دارد.پس اگر می‌خواهید کفش شما مثل روز اولش سفید و تمیز باشد با ما همراه باشید تا چند روش تمیز کردن را به شما آموزش دهیم.

جنس‌های مختلف تمیز کردن کفش سفید

ما چندین نوع جنس کفش داریم که هر کدام به روش‌های مختلفی تمیز می‌شوند.جنس کتانی که یکی از پرطرفدارترین نوع جنس در کفش سفید است و استایل شما را جذاب‌تر و اسپورت‌ نشان می‌دهد.تمیز کردن این جنس کمی متفاوت تر است.شما با استفاده از نوشابه های گازدار با یک مقدار مساوی از یک مخلوط که نصف آب و نصف هیدروژن پراکسید را تشکیل می دهد ترکیب کنید تا زمانی که خمیری تشکیل شود، پس از اطمینان از اینکه تمام خاک های اضافی از بخش های کفش های ورزشی تان پاک شده است، مخلوط را استفاده کنید، اجازه دهید کفش هایتان برای حدود چهار ساعت بمانند تا مخلوط سفت شود، برای پاک کردن اضافیِ محلول از یک حوله ی مچاله شده استفاده کنید.

کفش سفید
جنس چرم:همه ما با جنس کفش چرم آشنا هستیم و می‌دانیم که به راحتی تمیز میشود.طوری که بلافاصله بعد از کثیف شدن می‌توانید پارچه مرطوب بکشید تا نیاز به شستن نداشته باشیم.اما اگر لکه ماندگاری زیادی داشته باشد باید دقیقا همان طور که دندان هایتان را مسواک می زنید، کفش خود را نیز با یک مسواک قدیمی و مقداری خمیر دندان تمیز کنید، برای سرعت بخشیدن به این رویه از آب گرم استفاده کنید، شما حتی می توانید شکر را به خمیر دندان اضافه کنید.
جنس جیر:یادگیری نحوه تمیز کردن کتانی جیرِ سفید نیاز به مهارت خاصی دارد، لکه های جیر به راحتی پاک می شود، اما هنگام پاک کردن لکه ها باید مراقب باشید ، زیرا پارچه ای بسیار ظریف است، برای پاک کردن لکه ها از یک حوله کاغذی خشک استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که آن را نمالید، زیرا ممکن است لکه را گسترش دهد و بدتر شود، سپس از یک پارچه نرم که در سرکه سفید گذاشته‌اید، به آرامی برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی  ساده ترین روش برای بستن گره کراوات

روش های تمیز کردن کفش سفید

1.استفاده از شامپو

لکه‌های روغنی و چرب روی کفش‌های سفید یکی از مشکلات بیشتر افراد خوش استایل و اسپورت است،که شما میتوانید از شامپوهای ملایم برای پاک کردن این لکه‌ها استفاده کنید.طوری که باید با آب ولرم و شامپوی ملایم و یک دستمال کهنه و مسواک، به آرامی لکه را از روی کفش پاک کنید.

کفش کتان

2.نوشابه و پراکسید هیدروژن

در صورت مخلوط کردن پراکسید هیدروژن با آب، این محلول به عنوان یک پاک کننده آلی برای کفش سفید استفاده می‌شود. البته امکان استفاده از جوش شیرین و آب هم وجود دارد. این دو محلول کار یکسانی انجام میدهند.

3.سرکه

معمولا همه ما می‌دانیم که قدرت پاک کنندگی سرکه تا چه اندازه است.پس برای از بین بردن لکه های جزئی و کوچکی که در اثر گرد و خاک و کثیفی روی کفش سفید هستند میتوانید از سرکه استفاده کنید. فقط حواستان باشد که به محلولی رقیق شده نیاز دارید. برای این کار یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه کنید و به آرامی کفش های سفید را با آن تمیز کنید.

4.خمیر دندان

خمیر دندانی که برای مصارف روزانه استفاده میشود را میتوان برای پاکسازی کفش سفید هم استفاده کرد. برای این کار مقدار خیلی کمی از خمیر دندان را روی مسواک قرار داده و بعد شروع به تمیز کردن کفش سفید کنید. این کار را تا زمان از بین رفتن آلودگی انجام دهید.  برای از بین بردن لکه های غیرقابل دسترس روی کفش، مسواک را به محلول آب ولرم و صابون ملایم آغشته کرده و به این نقاط بزنید.

مطالب پیشنهادی  روش های مختلف بستن شال

خمیر دندان

5.مایع سفید کننده

اولین روشی که خیلی از خانم‌ها به ذهنشان می‌رسد برای تمیز کردن کفش‌های سفید استفاده از مایع سفید کننده است که استفاده بیش از حد آن می‌تواند به کفش آسیب بزند و سبب زرد شدن کفش سفید شود. پس برای جلوگیری از این کار توصیه ما این است که نسبت سفید کننده به آب باید پنج به یک باشد.علاوه بر این  تماس آن با پوست، دهان و چشم به شما آسیب میزند. پس در زمان استفاده از آن نکات ایمنی را رعایت کنید. استفاده از سفید کننده باید در محیط باز و دارای تهویه مناسب باشد.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *