روش های غلبه به ترس

همه ما برای یک بار هم که شده ترس را در زندگی تجربه کرده‌ایم که می‌تواند ترس از درس و دانشگاه،ترس از موفقیت در کسب و کار،ازدواج و … باشد،اما ترس هرکسی می‌تواند به شکلی باشد.طوری که هر کسی می‌تواند از چیزی بترسد و ممکن است زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد این امر در توانایی شما در غذا خوردن، خوابیدن، تمرکز، مسافرت، لذت بردن از زندگی یا حتی ترک خانه یا رفتن به محل کار یا مدرسه تأثیر می گذارد. برخی افراد را از انجام کارهایی که می خواهند یا باید انجام دهند، باز می‌دارد و همچنین بر سلامتی تأثیر دارد.

ترس چیست؟

معنایی که در فرهنگ لغات برای ترس تعریف شده است این است که ترس “احساس ناخوشایندی که در رویارویی با خطر، همراه با درد، ایجاد می شود.”ترس چیزی نیست جز یک احساس و هیجان که  آن را در ذهن خود می پرورانیم. ترس یک واکنش احساسی به تهدید یا خطر است.ترس از اضطراب، موضوعی کاملا جدا است که علاوه بر این ترس با رفتارهای خاصِّ فرار و اجتناب مربوط است. در حالی که اضطراب ناشی از تهدیدهایی‌است که مهارناپذیر و اجتناب‌ناپذیر هستند. ترس معمولاً با درد ارتباط می‌دارد. مثلاً کسی از ارتفاع می‌ترسد، چون اگر افتد آسیب جدی خواهد دید یا حتی خواهد مرد.

ترس

راهکارهای غلبه بر ترس

بالا بردن اعتماد به نفس

افرادی که ترس دارند معمولا از اعتماد به نفس پایینی هم برخوردار هستند.طوری که  در خیلی از مواقع اعتمادمان را نسبت به خودمان  از دست می‌دهیم. حتی زمانی که نمی‌دانیم با آن موضوع آشنا می‌شویم یا نه.پس در این شرایط باید بر ترسمان غلبه کنیم و در هر شرایطی به خودمان اعتماد کنیم و مثبت اندیش باشیم.

مطالب پیشنهادی  ترفندهای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

ورزش کردن

ورزش کردن یکی از بهترین راه‌ حل‌ها است پس از آنجایی که ورزش کردن نیاز به تمرکز دارد و این می تواند ذهن شما را از ترس و اضطراب دور کند.به همین دلیل بیشتر ورزش کنید.

غلبه بر ترس

تغذیه

داشتن تغذیه سالم در هر موردی می‌تواند برای شما تاثیر داشته باشد حتی زمانی که سالم هستید و هیچ مشکلی ندارید.طوری که از مصرف چای و قهوه که کافئین دارند و مصرف قند زیاد که سطح اضطراب را افزایش می‌دهند خوداری کنید اما خوردن سبزیجات و میوه در این زمان می‌تواند بر سلامتی شما تاثیر داشته باشد.

به خودتان سخت نگیرید

بر ترس خود غلبه کنید و از اینکه دائم به خودتان هشدار دهید که باید بترسید این کار شما را ضعیف‌تر نشان می‌دهد و سبب می‌شود ترس شما هر روز بیشتر شود.سعی کنید در برابر خودتان صبور باشید و کم کم پیش بروید. یک شروع آرام داشته باشید و همیشه آن را ادامه دهید. ما باید در زندگی همانطور که دنبال موفقیت هستیم شکست را نیز قبول کنیم ،شکست هرگز پایان راه و آخر زندگی نیست و هیچ انسانی به دلیل شکست خوردن از زندگی محو نخواهد شد.

روبه رو شدن با ترس

مقابله با ترس، از بهترین راه هایی است که به شما کمک میکند که بر ترس خود غلبه کنید.طوری که خیلی از وقت‌ها احساس می‌کنید شخصی در تاریکی پشت شما است، که اگر فرار کنید وضعیت بدتر میشود و ترسناک تر از قبل به نظر میرسد، اما اگر برگردید و با آن روبرو شوید، تقریبا همیشه اتفاقات خوبی رخ میدهد. تقریبا تمامی ترس هایی که در زندگی ما وجود دارد هم به همین صورت است.

مطالب پیشنهادی  روش‌های ابراز عشق به دختر

اضطراب

داشتن آرامش و کشیدن نفس عمیق

داشتن آرامش و نفس کشیدن می‌تواند در خیلی از مواقع بر ترس شما غلبه کند و بر احساس روحی و جسمی شما تاثیر داشته باشد.طوری که تنفس خودآگاهانه و عمیق می‌تواند سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما را فعال کند. تنفس، مدیتیشن و دیگر تکنیک‌های ریلکس شدن، پاسخ بدن به استرس را غیر فعال می‌کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *