تیپ کژوال چیست؟

اگر دنبال تیپ راحت و آزاد هستید پیشنهاد ما به شما تیپ کژوال است. شاید خیلی از شما تا حالا اسم تیپ کژوال به گوشتان نخورده اما خیلی تیپ پرطرفدار و راحتی است.لباس پوشیدن به سبک کژوال کار چندان دشواری نیست، چون شما می‌توانید همون لباس‌های معمولی و راحت را بدون محدودیت جنسی بپوشید.طوری که در آن زنان و مردان از نظر جنسیتی محدودیتی در استفاده از پوشاک ندارند و با این استایل به راحتی می توانند لباس بپوشند.این تیپ چند ویژگی خاص دارد که در ادامه بیشتر با جزئیات آن آشنا می‌شویم.

استایل کژوال چیست؟

اگر بخواهیم ساده‌تر تیپ کژوال را توضیح بدهیم به معنای استایلی سبک و راحت است،که امروز بیشتر جوانان با این تیپ آشنا هستند. کژوال یعنی هر لباس و اکسسوری که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشد. البته نباید آن را با لباس‌های اسپرت و ورزشی اشتباه بگیرید.

منظور از راحتی و سبکی تیپ کژوال این نیست که هر لباسی که یا راحت باشد بپوشید و بگوئید تیپ من کژوآل است. برای کژوال پوشیدن باید به مد و ترندهای روز هم توجه داشته باشید و طوری لباس بپوشید که شیک و آراسته به نظر برسید این نوع سبک استایل به هیچ عنوان قابل استفاده در مهمانی‌های شب، مجالس عروسی یا قرارهای رسمی نیستند. اما در عوض برای دورهمی‌های دوستانه، مهمانی‌های ساده، کافه‌نشینی یا حتی طبیعت‌گردی می‌توان از آنها استفاده کرد.

مطالب پیشنهادی  کفش‌هایی که باید با شلوار جین بپوشید

تیپ کژوال

تاریخچه تیپ کژوال

شاید خیلی از ما از خودمان بپرسیم تاریخچه این استایل چیست و به چه زمانی برمی‌گردد.تاریخچه استایل کژوال مردانه و زنانه به قرن نوزدهم میلادی برمی گردد.شاید این موضوع برایتان جالب باشد که در گذشته‌، زنان اجازۀ پوشیدن شلوار را نداشتند و فقط باید دامن‌های حجیم و فنردار می‌پوشیدند که برایشان بسیار دست و پاگیر بود.اما یکی از زنان فعال حقوق زنان، به نام امیلیا بلومر، شلوار مخصوصی را به جای دامن‌های حجیم پوشید و به نوعی پایه‌گذار استایل کژوال زنانه شد.

تیپ کژوال مردانه

از آنجایی که همه ما می‌خواهیم لباس‌ها راحتی بپوشیم و مقرون به صرفه باشد تیپ کژوال یکی از شیک‌ترین و راحت‌ترین استایل‌ها است که با هر سلیقه مناسب است.استایل کژوال به افراد فرصت می دهد تا لباس های شیک و جذابی که با آن راحت هستند؛ بر تن کنند.تیشرت و شلوار جین که برای آقایان هیچ وقت از مُد نمی افتند، جزو عناصرِ اصلی استایل کژوال هستند. البته شلوارهای جین تنگ و چسبان از حالت کژوال خارج می شود.

 

تیپ کژوال مردانه

تیپ کژوال دخترانه

اگر دختر خوش استایلی باشید مطمئن هستم که بیشتر به تیپ و ظاهر خود اهمیت می‌دهید. تیپ کژوال نیز یکی از تیپ‌های پرطرفدار دخترانه است که برای موقعیت‌های تفریحی بهترین نوع استایل است. بلوز‌های نخی و پنبه‌ا‌ی ساده، رنگی و راه راه به همراه شلوار کتانی و یا پیراهن‌های طرحدار و رنگی انتخاب مناسبی برای یک روز تفریحی هستند.

در چه مکان هایی لباس کژوال بپوشیم؟

همانطور که اشاره کردیم تیپ کژوال برای هر مکانی مناسب نیست. در مکان هایی که نوع پوشش شما مهم است و نیاز به لباس جذاب می باشد، لباس های کژوال کاربردی ندارند.اما برای روزمرگی و محیط هایی که پوشیدن لباس شما از نظر اطرافیان اهمیت کمتری داشته باشد،تیپ کژوال مناسب است.

مطالب پیشنهادی  عطرهای که در تابستان باید بزنید

در مکان های همچون پیک نیک، مهمانی، رستوران و حضور در هواپیما، پیاده روی، گردش و بعضی از مهمانی ها می‌توانید از تیپ کژوال استفاده کنید. البته اگر رستورانی بسیار شیک و منحصر به فرد باشد که غذاهای عالی دارد، پوشیدن این سبک لباس مناسب نخواهد بود.

تیپ کژوال دخترانه

نکات مهم در تیپ کژوال

از آنجایی که جنس پارچه در لباس و پوشش ما می‌تواند بسیار تاثیر داشته باشد در تیپ کژوال نیز جنس پارچه باید نرم و لطیف باشد،علاوه بر این پارچه های کژوال باید تا حدی خاصیت کشی داشته باشد، تا راحت‌تر باشد.و از همه مهم‌تر باید باید با کیفیت و قابلیت شست وشوی خوبی داشته باشند، چراکه فرد معمولاً مدت زمان زیادی را با آن ها سپری می کند و زود به زود کثیف می شود.

با توجه به این نکته ها، پارچه هایی مانند جین، کتان، پنبه، پارچه های کشباف و… جزو بهترین پارچه های کژوال محسوب شده اند. برای مثال: ممکن است تیپ مجلسی مثل تیپ مراسم تولد، استایل اداری، استایل مهمانی، لباس شب یلدا و… به دلیل نرم، لطیف و کشی بودن جنس لباس ها در دسته استایل کژوال قرار گرفته باشد؛ به طوری که خود فرد هم متوجه این موضوع نشود.

و دومین و مهم‌ترین نکته توجه به سایز لباس است. سایز لباس ها،مانند شلوار، مانتو، پیراهن، شومیز، تی شرت و… نباید با بدن چسب باشند. طوری که باید از لباس های چسبان و تنگ در این نوع استایل اصلا استفاده نکنید.

سومین نکته، انتخاب کفش بهترین گزینه است. کفش ورزشی مردانه یا زنانه برای استایل کژوال کفش های اسپرت (رانینگ یا اسنیکرز) و کفش کالج در تابستان، نیم بوت و یا بوت ساق بلند برای زمستان است. بانوان باید از پوشیدن صندل، کفش های جلوباز و کفش های پاشنه دار دوری کنند.

مطالب پیشنهادی  نکات مهم برای انتخاب کیف مجلسی زنانه

استایل کژوال

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *