موفق ترین زنان تاریخ

همه ما می‌دانیم که در دوره‌های اخیر زنان به دلیل داشتن محدودیت‌های اجتماعی نمی‌توانستند مانند مردان بدرخشند.اما این روزها، کمپین‌ها و سازمان‌های در سراسر دنیا در رابطه با برابری حقوق زنان و مردان و دفاع از مقام زن فعالیت می‌کنند.با این حال بازهم زنانی شجاع و دلاور وجود داشتند که امروز ما از آن‌ها به عنوان موفق‌ترین زنان تاریخ یاد می‌کنیم طوری که آنها توانستند با توانایی‌های بی‌نظیر خود دنیا را تغییر دهند و دیدگاه جهان را نسبت به خود عوض کنند.

موفق‌ترین زنان تاریخ

1.مریم میرزا خانی

همه ما با شنیدن کلمه ریاضی از پروفسور مریم میرزا خانی یاد می‌کنیم. که ریاضیدان نخبه، استاد دانشگاه استنفورد، نخستین زن موفق و اولین ایرانی برنده مدال فیلدز بود. روز تولد او را روز جهانی زنان در ریاضیات نام‌گذاری کرده‌اند.او نخستین دختر ایرانی است که در المپیادهای ریاضیات جهان برنده مدال طلا شد و دو سال متوالی به این مهم دست پیدا کرد. همچنین مریم به‌عنوان نخستین دانش‌آموز ایرانی معرفی می‌شود که نمره کامل المپیاد را به‌دست آورد.او در سال ۱۹۹۹ میلادی از دانشگاه صنعتی شریف فارغ‌التحصیل شد و برای ادامه تحصیل به کشور آمریکا مهاجرت و مدرک دکتری خود را در سال ۲۰۰۴ از دانشگاه هاروارد گرفت.

زنان موفق

2.جین دو کلیسون

جین دو کلیسون از زنان موفق فرانسوی است. او در سن 12 سالگی ازدواج کرد بعد از مرگ شوهرش دوباره تصمیم به ازدواج گرفت اما ازدواج لغو شود. و برای سومین بار با برتون ثروتمند ازدواج کرد.اما همسرش در جنگ‌های نیابتی میان انگلیس و فرانسه زندانی و در اوت ۱۳۴۳ سر از تنش جدا شد.جین دو کلیسون اعدام شوهرش را نا عادلانه می‌دانست بر همین اساس تصمیم گرفت انتقام شوهرش را بگیرد.تمامی زمین‌هایش را فروخت و سه کشتی جنگی خرید طوری که از او به عنوان دزد دریایی می‌کنند. او به جنگ با کشتی‌های فرانسوی پرداخت تا انتقام قتل شوهرش را بگیرد که سر از تن او جدا کرده بودند. او با یک تبر سر از تن تمام نجیب‌زاده‌های فرانسوی جدا می‌کرد.انتقام‌های او تا ۱۳ سال ادامه داشت بااینکه برای ازدواج با یک لرد انگلیسی این کار را ترک کرد.

مطالب پیشنهادی  ترفندهای تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

3.ماری کوری

ماری کوری از دانشمندان بزرگ شیمی و فیزیک بود.او تنها زن موفقی بود که توانست دو بار جایزه نوبل بگیرد.طوری که این دانشمند بزرگ، نخستین استاد زن در دانشگاه پاریس بود. ماری اولین جایزه نوبل خود در رشته‌ فیزیک را نیز با پیتر به‌صورت مشترک دریافت کرد. جایزه نوبل دوم در رشته‌ شیمی به ماری اهدا شد. از دستاوردهای بزرگ ماری کوری می‌توان به توسعه‌ نظریه‌ رادیواکتیوته اشاره کرد که اصطلاح آن نیز به وسیله همین بانوی دانشمند مطرح شد. جدا از تمامی این موفقیت‌ها او دو بار هم عنصری جدید را به جدول مندلیف اضافه کرد.

ماری کوری

4.کالپانا چاولا

کالپانا چاولا هم یکی از زنان موفق هندی است که شیفته پرواز کردن است.یکی از اولین زنانی بود که در رشته مهندسی هوانوردی از کالج مهندسی پنجاب فارغ‌التحصیل شد و در ۱۹۸۲ برای ادامه تحصیل به آمریکا نقل مکان کرد. او آنجا دو مدرک کارشناسی ارشد و یک مدرک دکترای مهندسی هوافضا گرفت و به ناسا پیوست. او برای اولین بار در ۱۹۹۷ به عنوان فضانورد و مهندس با شاتل فضایی کلمبیا به فضا سفر کرد و کنترل بازوی روباتیک این فضاپیما را برعهده داشت.

5.آیدا لاولیس

آیدا لاولیس نخستین برنامه نویسی تاریخ بود که توانست جزء ده زن موفق تاریخ باشد.برنامه نویسی را زمانی انجام می‌داد که اصلا کامپیوترهای مدرن وجود نداشتند. با پیشنهاد او نخستین الگوریتم کامپیوتری جهان شکل گرفت. نگرش او به جهان به طرز عجیبی بود. این نگرش عجیب او به دنیا سبب شد که به علم وی ، علم شاعرانه بگویند.

آیدا

6. ماریا اوکتیابرسکایا

 ماریا اوکتیابرسکایا از زنان موفق بود که به راننده تانک معروف بود. همسرش یک افسر شورش بود که در اوت ۱۹۴۱ در مبارزه با نازی ها در نزدیکی کی یف کشته شد.مرگ همسرش ماریا را به شدت نارحت و افسوس کرده بود بر همین اساس تصمیم گرفت برای انتقام شوهرش با نازی‌ها بجنگد.او تمام سرمایه اش را برای ساخت یک تانک به دو شرط به ارتش سرخ اهدا کرد.اولاً اینکه تانک همسر مبارز نامیده شود و ثانیاً اینکه خودش تانک را براند. با هر دو درخواست وی موافقت شد. ماریا که در این زمان ۳۸ ساله بود وارد دورهٔ راندن تانک شد و در مدت کوتاه پنج ماه این دوره را به اتمام رساند.

مطالب پیشنهادی  چرا زوج های کمتر فعال در شبکه های مجازی خوشبخت تر و شادترند

7.خوتولون

خوتولون از فرزندزاده‌های چنگیزخان بود،سوار بر اسب در کنار پدرش حرکت می کرد و مبارزان دشمن را به اسارت می گرفت و آنها را بر پشت اسب خود می نشاند.خوتولون از نظر بدنی دارای امتیازات و برتری های بسیاری بود. او شرط گذاشته بود که با کسی ازدواج می‌کند که او را در مسابقه کشتی شکست دهد. اما هر مردی که از او شکست بخورد باید یک اسب به او می‌داد. از این طریق 10 هزار اسب به دست آورد.

خوتولن

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *